torsdag 24 november 2011

Bonde söker fru och filmen Lord of war..........

Gårdagens tv-kväll var en blandad upplevelse......från såpan Bonde söker fru (B) som direkt följdes av filmen Lord of war (kanal6).........Jag vet inte riktigt varför jag tittar på B eftersom jag sällan eller aldrig följer serier/såpor på tv. Har nog kommit fram till att jag lockas av att försöka gissa vem som blir kvar till sist-vem kommer att väljas?  Jag lyckades till och med få maken att gissa och ni kan se resultatet här.......
Det blev oavgjort så vi kanske måste titta nästa år igen.....



Att sedan direkt hoppa över till filmen Lord of war blev ett tvärt kast. Vapenhandel och moral och etik i samband med det. I GP skrevs om filmen att "den manar till eftertanke".....och det gjorde den verkligen. Tex har jag funderat mycket över vem som säljer vapen till alla konfliktländer i bla Afrika och då aldrig tänkt så mycket på alla de vapen som fanns i forna Sovjetunionen.......plötsligt fanns en marknad öppen för försäljning av dessa vapen........Jag tycker filmen var bra och se den gärna om det blir tillfälle till repris.

1 kommentar:

  1. Jag har slutat titta på Bonde, blev bara irriterad.Jag kollar på 112, på liv och död...

    SvaraRadera