söndag 27 november 2011

Man skulle kanske vara en flyttfågel..........

Till morgonkaffet har jag tittat på bla Tv4 och fått ganska klart för mig att den inte kommer att bli något trevligt väder i södra Sverige och här på Västkusten.........klass 3 varning är utfärdad. Vilket kommer att innebära ca 25 m/sek i stormbyarna. Usch! Låter inte trevligt alls och jag känner för alla de som är beroende av vädret. Tex har de gammaldags julskyltning i Kungälv, Lotta på Liserberg kl 18 (undrar hur det blir.**...)............Sen är det så att när jag hör om stormbyar mm vid denna tid gör hjärnan direkt ett hopp tillbaka till början av 60-talet. Vid denna tid åkte jag ensam till England med båt från Göteborg. Saga hette båten. Det var storm och det gick inte att vara  uppe och gå/äta utan det flesta låg i sina kojer. Jag hade fått rådet att "om det blir blåsigt" så titta ut på havet det lugnar........Jag tror aldrig, var ovan vid båtresor på hav, att jag blivit såå chockad. Nu efterråt minns jag vågorna som "små tsunami".........Så idag planeras ingen båtfärd och jag håller mig nog inne och pysslar vidare.
** Läste just i GP nättidning att Liserberg stänger helt och hållet, undrar om det någonsin hänt förr....?

http://www.gp.se/kulturnoje/1.784700-jullotta-och-liseberg-haller-stangt-i-stormen
Det var när jag läste om dagens väder i Europa tanken om att byta skepnad till Flyttfågel dök upp........ Julshopping i Rom eller fika på uteservering i Spanien känns fn inte helt fel men då får man ju bortse från andra "stormar" i dessa länder förstås......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar