tisdag 8 november 2011

Nu känner jag mig upprörd...............

Har just tittat på GW:s program i TV1 gällande sk högriskmatcher i fotboll. Denna gång gällde reportaget två Stockholmsklubbar men jag har själv haft oturen att vara inne i Göteborgs city när supportrar från AIK o Blåvitt funnits på plats. Stämningen har varit mycket upphetsad, polisbilar som kör på trottoarer, ridande poliser på trånga gatan vid NK mm....Konstigt att inget allvarligare hänt med oskyldiga privatpersoner !
Jag blir upprörd när jag hör vad en sådan polisinsats får kosta och när en supporter försöker "få det till" att det bla är polisens närvaro som orsakar problem, att intäkter för restauranger mfl genererar intäkter i form av moms till staten och därmed "skulle vara lönsamt" för samhället.........Jag vet inte hur det kan bli någon ordning på detta men kanske spel för tomma läktare kan vara något? Men det händer väl inget förrän något verkligt allvarligt inträffar.........En derbymatch som skulle kunna vara just en positiv upplevelse, en folkfest !

1 kommentar:

  1. Inget gör mig tröttare än människor som bara förstör. Man får känslan av att matchen i sig inte har någon betydelse. De vill bara bråka och hittar gärna på en anledning. Måste vara olyckliga, bittra och missunsamma människor som beter sig såhär.

    SvaraRadera