söndag 4 december 2011

Älskar julkort, men inte alla.............

Igår när jag hämtade in posten fanns bland dessa mängder av reklam mm ett underbart vykort. Jag tycker det är så roligt med Julkort och jag försökte omgående gissa vem av mina kära vänner som var så tidigt ute..........själv har jag inte fotat årets julkort ännu!
Eftersom gissning var omöjlig vände jag kortet i stor förväntan..........som strax vände sig i vånda och besvikelse! Tid hos "plågis" på Lucia-dagen..........Här kan jag snacka julstress för jag vill inte veta hur många hål jag ev har och särskilt inte nu. Jag har en liten visdomsbok där man kan läsa ett kinesiskt ordspråk som jag mot min vilja tycker passar hos "plågis"......" De sanningar vi inte vill höra är nyttigast för oss att lyssna till ".......troligen sant ?
Jag fortsätter med pysslandet och glädjer mig jättemycket åt mina nya Azaleor. Vi beställde två stycken stora av vår blomsterhandel och vi fick vad vi beställde. Nu får de inte plats på våra fönsterbrädor men jag får "möblera om lite" så ordnar det sig. Fortsatt trevlig andra advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar