torsdag 29 december 2011

Nu börjar det närma sig...........

Min  andra toppjulklapp består i en liten lyxöverraskning återkommer till det senare. Fn håller jag på att fundera ut vilka kläder jag ska ha på mig......som vanligt vill jag ha med "nästan hela garderoben" och definitivt mer än halva badrummet. Men fn lutar det åt så liten och effektiv packning som möjligt och det som jag glömt packa får vara hemma och hade jag önskat något annat att ha på mig......ja, då går inte det!
Sen har jag ärvt en alldeles underbar liten bok från 1932 som heter Etikett och god ton. Ska ta fler bilder ur den vid annat tillfälle. Ett och annat kan fortfarande vara aktuellt men att tiden har ändrats framgår väl av texten om förhållandet mellan barn och föräldrar. Antar att boken är avsedd för "rikare familjer" men avsnitten om bla bordsskick står sig väl.Har tittat lite på bilderna som visar hur man äter hummer och ostron....... Däremot avsnittet om titlar, visiter mm känns främmande men är ändå "kul" att läsa........
Som sagt det börjar närma sig och jag återkommer med bilder mm senare ............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar