fredag 16 december 2011

Tvisten om vem som köpte Trisslotten..........

Det är klart att man inte kan ta ställning fullt ut med så lite information som man har bara genom att läsa tidningen. Jag förstår att "Trissredaktionen" tycker det är glasklart enligt de regler som finns för utbetalning men jag tycker nog att glaset mellan mor och dotter grumlas lite om man tänker fler gånger.......Att pengar genom tex arv kan få människor att tom hata varandra resten av sitt liv, ja det vet man ju och visst måste det ligga andra saker bakom denna tvist, annars gör man väl inte så mot sin mor respektive dotter, eller?
Hallbyrån
Jag kan nog tänka mig att mamman köpt lotten men att dottern fick skrapa.......Det man lär sig av denna historia är väl att man ska betala Trisslotter med kontokort. Självklart kan man inte bevisa att man köpt just en viss lott men en bit på väg i bevisbördan är det väl ändå.......http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14085598.ab
För övrigt pyntar jag på och målet är att jag ska vara nöjd på onsdag nästa vecka.....sen gäller bara vila,njuta, en god bok och lite glögg innan stora dopparedagen!

2 kommentarer:

  1. Jag tror att det är ganska mycket kontroller och avtal innan någon får gå fram och skrapa i TV dessutom vet man inte heller hur mycket kontakt de haft innan eftersom tidningarna skriver en massa olika historier. Tidningar vill sälja. Jag tycker synd om dottern och jag tror säkert det finns så mycket på papper för att hon skulle kunna bevisa sanningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig att man vet alldeles för litet om detta eftersom den info/insyn jag själv har endast skett via media.

      Radera