tisdag 24 januari 2012

Bra med grannfruar..........

Vinterväder, lagom kallt med blå himmel och sol, kan inte vara bättre.....men trots det har jag oerhört svårt att ta mig för med att gå en promenad här i Kärra där jag bor. Då är det väl härligt med grannar som ringer och frågar om man har lust att "gå ut en sväng"......Kan jag ju inte bara tacka nej till! Det blir att ta det lugnt och försiktig för det är väldigt halt nu på vissa ställen.......Jag hade några små ärende också som jag fick uträttade.
Bara att välja en tidskrift och pausa med en stunds läsning
Första "stopp" blev biblioteket som är en verklig tillgång att ha så nära......Jag har sett annonser om att det ska bli en Skrivarkurs på biblioteket under våren. Har funderat hit och dit om jag skulle anmäla mig och idag bestämde jag mig eftersom även tiden passade mig bra. Tyvärr lite otydligt foto men om man klickar på bilden går det bra att läsa. Ska bli mycket spännande att se vad det blir av detta!


Oj, vad spännande.......
Sen hade jag beställt varor från en blogg som jag kommit i kontakt med, Atelje Annorlunda heter denhttp://ateljeannorlunda.blogspot.com/. Inköpen började med att jag hittade bra askar till decoupage och sedan även en Vit yllefilt! Det är ju så spännande med paket tycker jag och jag är alltid så förväntansfull........

Den vita yllefilten i vår mörka skinnsoffa gör rummet mycket ljusare men jag vet ännu inte hur jag ska drapera den....... Får prova mig fram.
Javisst ja, det blev ju ett boklån också.
Tycker att E Höglund alltid varit en spännande person och jag ser fram emot att läsa boken. Det har inte alltid varit så lätt i hennes liv (bortsett även från att hon nu är väldigt sjuk) och hennes skicklighet som journalist kanske inte riktigt fått erkännande. Återkommer med synpunkter när jag läst den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar