söndag 22 januari 2012

Bra och otäckt på TV.......

Gäsp, gäsp.......Igår somnade jag sent och det var frivilligt! Visserligen är jag visst "obotlig" nattmänniska men som sagt igår valde jag att se på tvfilmen "Seven" som inte började förrän kl 23. Varför? Jo bla därför att den fått 5 fyrar, Morgan Freeman var med,maken var på resa och Mats J (skriver om film i GP) skriver "det är inte mycket våld" i filmen.
Nu vet jag att MJ gillar tuffa filmer med våldsinslag så de får ofta många fyrar men när han nu skrev att det inte var mycket våld.....  Det är väl olika hur man ser på våldsinslag och han har väl rätt i att det inte är slagsmål, kulsprutor mm men HUR otäck kan en film egentligen få vara....? Och det jag undrar är varför jag inte stängde av. Jag blundade långa stycken, kikade mellan fingrarna för att slippa se osv men jag ville ändå se slutet....Enligt min mening mycket "otäck" film att se på.......
Tidigare på kvällen såg jag ett drama, Leka med elden (repris från 2004) av Ågust, skådespelare mfl säger ju ofta det, Strindberg. Michael Persbrandt var jättebra i den rollen! Här var det "otäckt" på ett helt annat plan.....Strindbergs förhållande till kvinnor och kärleken måste ju varit mer än komplicerat men är ändå aktuellt och man får något att fundera lite på. Repris idag på TV24 kl 22.
Nu blir det inte fullt så otäcka program i många tvkanaler, skidor på längden,bredden och höjden känns det som. Passar bra till en kopp Zoega och dagens tidning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar