fredag 27 januari 2012

Elisabet Höglunds bok......

Ja, då har jag läst ut "En kvinna med det håret.......". Det är med en kluven känsla jag lägger den ifrån mig. Hon skriver om sin barndom som måste ha varit väldigt svår och jobbig. Där kan nog de som jobbar med mobbade barn samt döttrar med komplicerade förhållande till sina mammor ha mycket att hämta. Att den bakgrunden kommit att påverka hela hennes liv det förstår jag......det kan vara omedvetet men ändå "alltid var duktig och göra rätt för sig" för att vara till lags.......Intressant är det att få en inblick bakom kulisserna på TV och hon är  "obarmhärtig" i sin kritik men jag tror hennes upplevelser är sanna.....samt att de gäller på många arbetsplatser men inte kommer ut i offentligheten på detta sätt......
Jag tyckte själv att hon var jättebra i Förkväll och hon var enda anledningen till att jag tittade på programmet då och då.
Bifogar en länk http://www.expressen.se/noje/tvsajten/1.2169836/elisabet-hoglund-gor-upp-med-kollegorna
Slutsatsen blir alltså för min del. Trevligt att ha läst den men kommer inte med på min "topplista" över bra böcker jag läst den senaste tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar