torsdag 19 januari 2012

Farmors porslin........


Nu när jag börjat blogga har jag kommit att läsa andras underbara bloggar. Det verkar finnas bloggar om allt och jag "tittar in" i andras hem genom att läsa alla fantastiskt fina inredningsbloggar. Imorse läste jag bloggen Atelje Skogslyckan http://ateljeskogslyckan.blogspot.com/ och blev så inspirerade av inlägget om gammalt missfärgat porslin. Jag har några fat som jag ärvt av min far och som inte använts till någonting, varken i praktiken eller till prydnad för att de har lite nagg och ytterst lite missfärgning. Efter att ha läst bloggen kom jag att tänka på dessa fat och plötsligt ser jag dem med "andra ögon"........vet inte riktigt var jag ska ha dem men tillsvidare har jag några äldre fickur som jag placerat där. Dessa klockor är trasiga och fungerar inte (ärvt av pappa) och jag hade tänkt fråga på Antikhallarna här i Göteborg om "de var värda något"........men nu kanske jag ska tänka om även när det gäller klockorna.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar