torsdag 12 januari 2012

Fixa E20 nu-upprop i GT

Jag tror väl att ni alla läst eller sett på tv om den tragiska olyckan i Vara där en hel familj omkom. Jag tillhör en av dem som i många många år förundrats över hur dålig en väg får vara, med så mycket trafik som vägen mellan Göteborg och Stockholm har.
Jag är från Hallstahammar ( 2 mil från Västerås) och flyttade till Göteborg 1981. Det innebär att jag åkte denna sträcka vid flertal tillfällen och många är de gånger när jag hållit andan och tänkt "detta kommer aldrig att gå" när jag sett panikomkörningar, fem bilar i bred.......Nu är fem bilar i bredd inte möjligt för vissa sträckor har under åren fått mitträcke sk 2+1 väg..........som tur är! Min senaste resa var i december 2011, kvällen då det var stormvarning i Göteborg med omnejd. En sådan resa med regn, mörker mycket trafik och dålig väg.......ja, den minns man länge.

I GT och Göteborgsposten finns fler artiklar om olyckan och vägen i allmänhet. Jag känner inte till den politiska bakgrunden alls, varken på kommunal eller statlig nivå men det "påstås" att MP inte varit för en utbyggnad till motorväg på denna sträcka. Bifogar en länk http://gt.expressen.se/nyheter/1.2677031/mp-vill-inte-gora-e20-till-motorvag

Nu har jag anslutit mig till ett upprop i GT och det kan alla stödja som är för en bättre väg. Varför ska vi i västsverige inte ha samma fina vägar till Stockholm som övriga landet om man betänker den otroliga trafikmängd som passerar här.
Finns på GT.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar