fredag 13 januari 2012

Fredag den 13..........

Jag vet att det är både ologiskt, dumt mm att tro på skrock. Men jag kan inte undgå att fundera över en fredag med datum 13. Jag vet inte varför, men det bara är så........en svart katt korsar gatan.....Självklart är det inte för att en katt går över gatan som man tex halkar och slår sig eller liknande. Orsak och verkan.....men ändå? Dessutom tror jag inte jag är alldeles ensam om att inte gilla fredagar med 13 som datum.....har hört att vissa hotell inte har rum nr 13, inte våning nr 13 och inte heller dukar för 13 personer. Tror det ev kan ha någonting med Jesus och lärjeungarna att göra......kanske kan man tom Google på det. Men ett som däremot är säkert är att idag på Knutdagen är det "julgransplundring", dvs julen ska packas ner för att återkomma nästa december. Jag har inte börjat ännu med mer än ljusstakarna, röda lampskärmar på takkronan är utbytta och lite annat.......men innan kvällen ska det nog inte vara så mycket kvar!



"Nu är glada julen slut, slut, slut julegranen (nja...) kastas ut, ut, ut men till nästa jul igen kommer ......"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar