fredag 20 januari 2012

Mitt inbjudningskort kommer väl idag då..........

Läste just om att det ska bli "festernas fest" här i Göteborg den 26 jan. Det gamla fina Posthuset i Gbg har byggts om av en norrman som satsat otroliga pengar i detta hotellbygge som nu ska invigas. Ca 2000 gäster, mest från Göteborg. Bindefeld håller i tillställningen som ska, enligt artikeln, bli något alldeles extra. Trevligt att Gbg kommer att stå i fokus tycker jag men jag tycker också att tillbyggnaden är så otroligt ful.http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.832033-2-000-gaster-inviger-posthotellet Det är ingen harmoni i tillbyggnaden.....fasaden, den raka, höga bryter så mot det gamla fina taket på Posthuset. Kunde inte arkitekten  tex "sneddat av" de översta våningarna........Ska bli intressant att se om jag kommer att ändra min mening när jag får tillfälle att se på huset närmare och från insidan.....Ska visst bli en galleria med fantastiskt fina butiker också. Kanske något för gästerna från lyxfartygen som väntas i större antal nu i år.....
Ja, Grattis och lycka till får man väl ändå säga trots att mitt inbjudningskort ännu ej kommit fram.....(surt sa räven.....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar