torsdag 26 januari 2012

Politik, religion..........

När jag började min blogg och funderade lite över vad den skulle kunna handla om.......ja, då tänkte jag att politik och religion kommer jag inte att kommentera/tycka till om. Utan bara rätt och slätt lite allmänt om "min lilla värld"......men i dag kände jag "blir det inte lite för mycket S nu".........jag har INGA synpunkter på vilket parti någon av er röstar på men jag känner att nu blir det väl ändå lite för mycket fokus på vilken partiledare ett av våra riksdagspartier ska välja. När jag läser GP, Aftonbladet och DN på nätet har alla som största nyhet att en "Stefan Löfven" troligen blir. GP har fn rubriken EXTRA som brukar användas vid större världshändelser,tex jordbävningar,krig....När jag sen läser min morgontidning och sätter på tv så är det likadant där......MEN det som fick mig att reagera var när jag skulle titta på Malous program "Efter10" och Ingvar Karlsson satt i en fåtölj och diskuterade vilken ledare S skulle kunna tänkas välja på fredag.......Jag är ju född 1945 och har erfarenhet av "hela resan" från ca 1960 (15 år då) fram till nu.......är född i en bruksort, i en "arbetarfamilj" där S har starka traditioner....men ändå det finns ju fler partier i Sverige och S är inte längre ett 50 % parti.......med ca 25-30 % stöd måste man väl inse att flertalet medborgare röstar på andra partier och anpassa sin nyhetsrapportering efter det. Hoppas detta blir mitt sista inlägg om direkt partipolitik på väldigt länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar