onsdag 11 januari 2012

Snöläget i år och tidigare år..............

Samma vy som jag har på dagens kort nedan
Det var helt otroligt mycket snö för att vara Göteborg
 Sitter här och tittar ut i vår trädgård. Blå himmel, lite vind, småfåglar som käkar frukost, och inte ETT snökorn finns det utan gräsmattan är grön .....sen ser jag vedförråden nästan fulla med ved. Tyvärr har de julputsade fönstren redan blivit lortiga av allt regn mm vilket syns alltför bra när solen lyser. Här krävs åtgärder!
 Bilder från förra året när vi hade "takras" vid ett flertal tillfällen......inte kul alls!
Här kunde vi inte komma ut utan fick gå ut genom grovingången på gaveln. Då är det tur att man har en stark man för själv hade jag aldrig fixat det.
Jag gillar snö, men inte i dessa mängder! Till denna vinter investerade vi ca 14000 kr i sk snörasskydd på taket. Det verkar ju ha varit effektivt......inte ett snökorn fn men vintern är ju inte slut ännu......
Men slutsatsen blir ändå att det varit lättsamt denna vinter, så här långt

2 kommentarer:

  1. Kul att dokumentera från år till år! Men nu hoppas jag att det inte blir så mycket mer skottning i år! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Igår hade vi vitt inatt regnade alltsammans bort och det är grönt igen..tvära kast. Tack för gullig kommentar om min dukning, kul att du lade märke till mina tänkvärda ord som verkligen är viktiga.
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram Pia

    SvaraRadera