onsdag 4 januari 2012

Spännande idrotter på tv...............

Ja, då börjar jag så smått komma tillbaka till verkligheten igen.....men nu snurrar det i huvudet av möjligheter att arrangera blommor, stilleben, ev måla om. Inspirerad har jag blivit av nyårshelgen.
Jag har ju själv så många blommor som förgyller min tillvaro och kan inte låta bli att ta kort på dem. En kortare variant av röd Amaryllis har just slagit ut.... Sen tittar jag med förundran på mina vita Azaleor som bara får fler och fler blommor för varje dag......
Så till svenskarna och deras idrottsprestationer. Jag tycker nog att vi är lite bortskämda med att ha svenskar med i så många idrotter och där kräver vi, med talanger från vårt lilla land, nästan alltid medaljer.......Har tittat på skidor idag och visst hade jag unnat M Hellner att lyckas bättre med den makalösa upphämtning han gjorde efter sin miss (svårt att återge om man inte sett det på tv). Vad ska man sen säga om "småkronorna"......Jag gillar hockey och satt uppe inatt, lägger mig alltid sent, men när Finland hade ledning med 2-0 efter andra perioden, ja då släckte jag lampan och satsade på god sömn, tyvärr! Antar att det var ett mycket spännande slut. http://www.gp.se/sport/ishockey/1.816749-kenta-tror-pa-sina-spelare-i-finalen

Den finalen ser jag fram emot och håller tummarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar