måndag 2 januari 2012

Thorskogs Slott, forts avsnitt 4

Då börjar jag på ny sida och här kommer mina bilder på maten. Jag älskar att ta kort på mat vid alla tillfällen (även hemma) men här är det ju något alldeles extra! Före alla rätter fick vi Anklever.
Jag numrerar enligt menyns text:
  1. Hummer
  2. Wagyu
  3. Kaviar
  4. Tryffel
  5. Örter
1. Smörbakad hummer
 

2. Oxtartar Wagyu

Mellan för-och varmrätt fick vi denna syrliga fromage för att rensa smaklökarna

3. Ångad  torskrygg

4. Kalvfilé

5. Vit chokladcreme

Det går inte att beskriva maten i ord. Nu förstår jag bättre vinkännare som ska beskriva smaken hos ett vin.......för full rättvisa måste maten ätas och upplevas. Tillsammans med vinerna kan jag bara säga "Himmelskt"..........Jag har aldrig ätit någonting så gott!! Jag förstår inte hur man lyckas laga till alla dessa goda rätter med enastående tillbehör som alla bara är smaksensationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar