fredag 17 februari 2012

Debatten om HEN.........

Jag har ju gott om tid numera och surfar runt lite på nättidningarna för att se vilka ämnen som tas upp och vad som skiljer tidningarna åt. Vår GP handlar ju mycket om Göteborg med omnejd, Aftonbladet lockar ju mest med sensationer (för vem?) av olika slag men DN skiljer sig åt. Där pågår fn inlägg/debatt om det könsneutrala ordet HEN. Det fanns igår en artikel om en familj och deras uppfostran av barnen på "könsneutralt" sätt.....http://www.dn.se/nyheter/sverige/vi-sager-inte-barnens-kon
Spontant tänker jag bara att det är skönt att vara pensionär och att sönerna (för det är söner!) lämnat boet.....den 30 jan-12 skrev jag lite om HEN och att jag inte kände mig som en neutral person....Kanske har jag missat något men jag tror inte att det ställer till någon större skada i livet om man vet att man är pojke/man eller tjej/kvinna. Det som ställer till problemen , icke jämställd, är väl hur man hanterar sitt liv, för egen del och i förhållande till alla andra, oavsett kön. Det ska visst bli ett chattforum från 14.30 och det ska bli kul att senare se hur debatten böljat fram och tillbaka......

ca 17.00 Ni får själva läsa på DN om ni vill se vad de chattats om men jag klickade på en statistik och jag förstår att jag inte är ensam om att inte använda/gilla HEN

1 kommentar: