tisdag 21 februari 2012

Första kvällen på skrivkursen....

Det var jättetrevligt igår på första träffen. Vi var 12 stycken förväntansfulla "skrivintresserade" personer som anmält oss, varav faktiskt två stycken var män. Ja, varför inte! Många fler kvinnor, för det tror jag det är, skriver mycket hemma " i det tysta", dagbok, dikter mm men många män är ju otroligt framgångsrika författare (skriver självklart hemma de med) så någonstans måste det ju börja.......Det var en del trasslig administration i början med att kolla namn,mobilnummer osv men till slut började vi "på riktigt" med en rolig övning. Den har kanske använts i andra kurser med så ni är bekanta med den men för mig var den ny. Jag avslöjar inte alla detaljer om ni skulle "stöta på" den i något sammanhang men slutsatsen är att det var roligt och vi lärde känna varandra lite bättre.
Till slut fick jag 11st teckningar föreställande mig.......Efter viss sortering skulle vi sen SKRIVA texter till dessa porträtt och LÄSA upp dem! Den här gången var jag förberedd på det men alla var nog inte det......

Jag valde denna bild för att beskriva den känsla jag fick när jag tittade på den. Uppgiften var att beskriva en positiv känsla.
Klicka på bilden så syns texten bättre
Det här var bara en av övningarna vi fick göra första gången och jag ser fram emot nästa träff.
Dagen före ett verkligt frissabesök!! Kände mig då som jag ser ut.....


Sen mååste jag bara visa er kort på min nya orkideé. Den känns som våren personifierad! Heter det så......men den är ljuvlig och massor av blommor och knoppar!
På hyllan i mitt arbetsrum (som borde städas) har jag två mindre orkideér som blommar om och de är fina de också
Har många ideér om vad jag ska göra idag men till att börja med blir det som vanligt lite slötittande på tv, kaffe och dagens tidning, en GOD morgon alltså!

2 kommentarer:

  1. Så kul att skrivarkursen blev lyckad...blir nyfiken:)
    Dina orkideer är underbara. Jag fick min livs första i somras, en avstickare från mamma. Min pappa fick den när han fyllde 50 år och jag ville så gärna ha en eftersom pappa inte lever längre. Så fort jag fick hem den så sköt den ut en blomstängel och blommade i nästan tre månader.
    Helt otroligt! Jag har döpt den till Bengt, gissa efter vem?
    Ha en fin måndagkväll.
    Kram Annika

    SvaraRadera