fredag 3 februari 2012

Hemma från en tripp till Stora Holm.......


Det blev en tur till Stora Holms Säteri.....(ca 10 min från där jag bor). Jag letade efter ett par nya gardiner till vardagsrummet men det var tyvärr inga som passade. Men det finns ju såååå mycket annat snyggt! Butiken var full av varor eftersom de öppnar för säsongen idag.....
När jag ser på mina foton märker jag att min grå favoritmössa från Nygårdsanna finns med på flera kort. Hoppas den håller många år till.
 Det finns flera butiker därute men alla har inte öppnat ännu.....men här blev jag så förälskad i en rosa skål men jag köpte den inte denna gång. Och lilla Nora ligger alltid i denna säng och vaktar så lugnt och stilla......Nu började det kurra i lilla magen så vi styrde stegen mot cafeét....

 Skönt att värma händerna framför den sprakande brasan.....Det fanns två soppor. En kycklingsoppa och en vegetarisk variant. Gott mörkt bröd med ost till. Mums! Kallt ute och varmt och skönt inne gjorde att det immade så vacker på fönstren.

Nyblom Kollén
  I deras broschyr finns förutom bilder på vackra varor även massor av goda recept. Den här potatissalladen låter läcker........
 Så till sist får jag väl visa mina inköp. Jag är så svag för tygservetter så det blev 6st med servettringar till. Jättefina tycker jag!

Nu önskar jag trevlig fredagkväll och väntar själv bara på "På spåret" och Skavlan, som vanligt.

1 kommentar:

  1. Mysig butik du besökt, sängen var ju underbar, o go soppa tror jag det var. Kram Mimmi

    SvaraRadera