torsdag 23 februari 2012

VÅR ute och vårnytt inne..

Idag har jag sett de första vårtecknen ut i täppan! Snön har ju smält och omgående sticker de första lökarna upp. Tror att det kommer att bli kallare och tom lite snö innan dessa blommar, men nu är det verkligen VÅR på gång.
Nya gardinerna har kommit på plats (med hjälp av make) och jag tycker det blev bra. Återstår lite "finputs" för att få gardinerna att hänga helt bra men jag tycker det blev ljusare och känns lite vårnytt nu.
Jag är fortfarande jätteförtjust i den skinngrupp som vi köpte för 30 år sen. En otroligt kvalitet är det, märks knappt på dynorna att vi suttit i den. Det enda som inte är så bra är att den är mörk men jag försöker piffa till med lite ljusare kuddar . Kan säga att "alla" i familjen inte gillar kuddar i stolarna....och det är ju inte jag!

2 kommentarer:

  1. Härliga vårlök. Blir nästan lite ....ja vad ska man säga....avundsjuk.

    SvaraRadera
  2. Hej Maj!
    Så glad jag blev när jag såg att du vill följa min blogg. Välkommen!
    Vårlökar har jag inte sett några ännu, men så småningom lär de dyka upp hos mig också.
    Fina gardiner du satt upp - ljusa och härliga.
    Mörka skinnmöbler finns det hos oss också och jag gör som du försöker att lätta upp med kuddar, plädar och mattor.
    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera