fredag 9 mars 2012

Bombattentat mot känd restaurang mitt i Centrum

Nu är jag både upprörd, arg, förb---d, lite rädd mfl känslor som virvlar runt i huvudet!! Vad är det egentligen som pågår i vårt samhälle? Hur har det kunnat bli så här........känns som om det inte går en enda dag utan att vi här i Gbg läser om mord, överfall, skottlossning och liknande händelser och alltid denna hänvisning till att det är en "uppgörelse i den undre världen".......känner att det är dags snart att vi tar krafttag mot den världen! Det är ju bara en tidsfråga innan någon helt oskyldig person kommer att drabbas......Vad har hänt nu då??
Jo, tidigt imorse sprängdes en BOMB i en känd restaurang som ligger mitt i centrum, i närheten av Kopparmärra för den som känner till den statyn.http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.883166-poliskalla-till-gp-det-var-en-bomb

Tillagt den 15 mars
Läste nyss om Gamle Port och deras initiativ med att servera köttbullar och mos imorgon för att tacka alla som stöttat dem. Man betalar valfritt belopp för maten.....Beloppet kommer sen att gå till någon som jobbar för ett Tryggare Göteborg. Tycker det verkar vara ett gott initiativ http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.889262-gamle-port-bjuder-pa-kottbullar-med-mos


Drivkraften bakom brott av detta slag,tror jag, är i många fall droger av alla slag! Ett önsketänkande vore väl att hoppas på att köparna av droger ägnade någon liten tanke på vilka de göder med pengar genom sitt missbruk.....Har nästan i hela mitt vuxna liv funderat över detta med ondska. Vilket jag naturligtvis inte är ensam om och experterna tvistar om....dvs arv och miljö!

Det är ju en förskräckande tanke att en liten nyfödd baby föds med alla goda förutsättningar och sedan är det enbart miljön som skapar ondskan i världen. Men vad jag vet så är det väl inte så att alla som växer upp i en viss/liknande miljö förvandlas till personer som skjuter vilt bland oskyldiga människor och spränger restauranger, eller?
Nu känner jag att det börjar bli för invecklat att sätta ord på vad jag tycker och känner så det är nog dags för lite kaloriintag....
Men jag är upprörd över detta samtidigt som nyheterna i övrigt mest verkar handla om Loreen och hennes ev förkylning eller om våren är på gång denna eller nästa vecka.
Grrrrrr

1 kommentar:

  1. Hej Maj.
    När jag läser ditt inlägg tänker jag bara en sak: se tv-serien The Wire.
    Det är ett utmärkt porträtt av problemen i samhället och jag tror att den skulle kunna förändra ditt synsätt framförallt ta bort din rädsla en aning.

    SvaraRadera