lördag 31 mars 2012

Brrr, nu eldar vi igen.....

Idag är det kallt i luften här i Göteborg......och då är det mysigt att tända brasan och läsa nya nummret av Lantliv. Har fastnat för lite olika annonser
Känner att den rosa duken och gardinuppsättningen skulle passa bra i mitt matrum..kommer från Svanefors Textil som alltid har såå mycket snyggt
Det har varit mycket prat på tv, bla Efter Tio, där man diskuterar om vissa sjukdomar ev beror på våra matvanor och då särskilt mjölkprodukter och Vete.......Jag gillar ju inte havregrynsgröt som tydligen ska vara väldigt nyttigt (pappa åt det varje morgon) men detta kanske kan vara något att testa......
Sen måste jag säga att vissa heminredningsreportage och bilder är väldigt fina , ja, just på bild, men hur är det tänkt att fungera i verkligheten. I längden måste det väl vara både jobbigt och opraktiskt att hämta saker "under takåsarna"....
Sen har Nygårds Anna som gör så fina kläder, jag har köpt en del av hennes kollektion för de har en butik här i Gbg, varit på Nittsjö Keramik och modefotograferat. Här har jag varit många gånger Ett givet utflyktsmål om jag är i närheten hos goda vänner i Laknäs/Siljansnäs. Vi har deras porslin och det är helt underbart, både till vardag och fest! Hållbart också.....vi har nog haft de flesta tallrikar mm i ca 25 år. Visst syns lite repor men jag tröttnar inte på porslinet otroligt nog.

Till sist måste jag visa ett foto på den otroliga grönsaken Palsternacka! Hans plockade idag de sista från odlingslotten. De har övervintrat och smakar och luktar helt fantastiskt. Idag blev det rostade grönsaker men imorgon blir det nog favoritsoppan P-P-P som jag skrivit om tidigare.
Trevlig lördagskväll!
Ps. Jag fattar inte varför layouten skiljer sig mellan den bild man har när man skriver och den som sedan visas på bloggen. Dessa stora mellanrum.....varifrån kommer de kan man undra? Ds.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar