torsdag 22 mars 2012

Lunch ute mellan städpassen..

Fick plötsligt sådan lust att städa och slänga prylar bla i badrummet. Det gäller att passa på när sådant tillfälle kommer. Har hämtat en stor papperssopsäck i förrådet och jag får se om den blir full innan kvällen....gammal smink, diverse tuber av alla slag, trista strumpor mm.

Storstädning bland prylar

Jag gillar mina gästhanddukar, en för varje gäst!
 Men jag kan ju inte städa/plocka undan hela tiden utan det fick ju bli ett avbrott för intag av kalorier. Tänk att det kan vara så gott, snabbt  och enkelt med bakad potatis.

 Det blev ju inte sämre av att jag satt ute och det var ca 20 gr i solen. Men som Povel säger "underbart är kort" så nu gäller det att fortsätta innan städlusten försvinner!

2 kommentarer:

  1. Ja vad skönt att städa lite när man har lust med det, och god mat som belöning. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Oj...nu fick jag nästan lite dåligt samvete...mitt/vårt badrum skulle också behöva sej en rejäl omgång. Tror det finns smink och annat smått och gott som passerat bästeföredatum med råge...Sen tror jag nästan vi har samma badrumsinredning!! Kan skymta ett tvättställ med Ikea underskåp, eller...?? Däremot vart det lite gjort i trädgården, det går trögt efter förkylningen, men lite i taget så...Nu har jag beställt likadant väder tills i morgon, så då får det bli en fortsättning på det som påbörjades idag!!
    Kram kram

    SvaraRadera