lördag 3 mars 2012

Vissa dagar vill man glömma..........

Godmorgon! Vad menas med denna rubrik då......självklart upplever vi alla dagar som vi helst vill glömma. Men såå enkelt är det ju inte, det vet vi ju också. För min del handlar det om ryggont, värk .......Igår var en sån dag!
Är det något jag skulle vilja ändra på i mitt liv så gäller det träning och träning! När jag tänker tillbaka på den gympa jag hade i skolan, naturligtvis inte tillsammans med pojkar, usch och fy, så kan jag bara skratta. Uppvärmning, ja kanske sprang vi runt i ring i ca 5 min i en ganska liten sal. Jag minns att man alltid fick vara försiktig så att man inte trampade framförvarande på hälarna. Hoppa över bockar,
plintar,klänga i ribbstolar, stå på händer......men det som jag minns som var allra värsta var KULLERBYTTOR.
Jag undrar om någon överhuvudtaget sysslar med sånt nu för tiden. Till det användes en grå, tjock, i mitt tycke hård plastmatta av något slag. Sen skulle man springa och ta sats för att slutligen "slå en kullerbytta".
Jag är ganska säker på att övningar av detta slag har påverkat alla oss som fick göra dem......ja, sen fanns ju inga gym, kurser mm där "vanliga " människor tränade (inte där jag växte upp i allfall) möjligen för aktiva idrottsflickar.....Eller kanske detta bara är ett försök av mig att förklara bort det faktum att jag är svag, har dåliga muskler, får ont i rygg/muskler av nästan ingenting.
Jag fick för mig att kratta lite i trädgården igår och det skulle jag inte ha gjort!
Förmodligen värk också av datorarbete och bloggning så därför var det en paus igår medan jag satt i vilstolen med värmedyna och diverse kemikalier!

Dagen började annars så bra. Vi har ju till och från pratat om när/hur vi ska kunna piffa upp, eventuellt totalrusta vårt kök men som så mycket annat har vi svårt att bestämma oss. Vår belysning över diskbänken är trasig och därför blev det ett besök på köpcentret .....
Jag kom att tänka på att jag tidigare läst om att man kan köpa "något medel" för att fixa till grå kakelfogar. Efter mycket letande på Bauhaus hittade jag det!! Stor lycka....
Hem skrubbade kakel och sen skulle vi måla vitt och fint. Till min stora förvåning är fogmassan nu inte vit utan GRÅ....vad tycker ni om denna förpackning??

Ner till B för att byta men det visade sig inte finnas vit, jag då är man glad att det bara är ca 2 km dit. Här är det väl på sin plats att tala om vilseledande förpackning!! Grrrrrrr

För er som ännu inte lyssnat på en ljudbok, sittande i en vilfåtölj kan jag klart rekommendera det. Det är som en nostalgitripp tillbaka till "när man var liten" och någon läste en saga för en....
När sagan, Brobyggarna av Jan G, dessutom är så jättebra (kanske skulle tröttnat om jag läst den själv) med en underbar uppläsare, Tomas Bolme, ja då glömmer man ryggontet för en stund.
Men idag är det en ny, härligt solig dag här i Gbg och jag satsar på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar