fredag 20 april 2012

En vanlig vardag?

 *Tror att jag gjort om detta inlägg ca 5 ggr för det är, IGEN, bildproblem. Nu får det vara som det är med en eller flera bilder hos er men inte hos mig......

Idag är det gråmulet, regnar lätt och bara ca + 6 gr ute. Eftersom vi sällan har elementen på så var det bara ca 18 gr inomhus för en stund sen. Burr....alltså är det inte färdigeldat för våren ännu! Nu sprakar det i kaminen och den underbar värmen börjar sprida sig i huset......älskar verkligen kaminen!

 Det har iallafall börjat blomma så smått i växthuset nu. Tulpanerna har inte börjat blomma men det dröjer nog inte så länge.
Idag har jag gjort färdigt den ask i decoupage som jag började på för någon dag sen. Har aldrig gjort en oval ask och det var inte lätt tyckte jag. Svårt att få motivet på servetten att bli bra, särskilt locket. Det blev mycket "klipp o klistra" men till slut är jag ganska nöjd. Sen är det verkligen problem att fästa tyg mot papper och jag fick ta till gamla klassiska Karlssons klister för att få bården att fästa.


Jag har haft tv på och sett världscupfestivalen i dressyr med ena ögat. Tycker det är så vackert att se
samarbetet mellan häst och människa..... trots att jag har aldrig suttit på hästryggen själv




Kom plötsligt att fundera över (kanske funderar för mycket) ordet Vardag. Varifrån kommer det och jag letade på nätet utan att hitta något som jag tyckte passade mitt syfte. Var dag.....Vardag?
Har detta ordspråk på min hallbyrå, bara som en liten påminnelse vardag som helgdag!


5 kommentarer:

  1. Så fin din ask blir!

    Trevlig helg
    Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Hej Maj!

    Vad fin din ask blir!

    Här har vi eldat i kakelugnen ikväll, mysigt!

    Ha en skön helg,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Våran yngsta sons flickvän är tävlingsryttarinna,och hon säger att hon har en väldig respekt när hon sitter på ett 400kg:s muskelpaket. Det krävs både styrka och mod för att klara av att hoppa över 2meters hinder. så visst är det tuffa tjejer och killar som tävlar i den diciplinen.

    SvaraRadera
  4. Den där asken gillar jag.:-)

    SvaraRadera