söndag 6 maj 2012

Slapparsöndag..

Idag har det varit en slappardag....inte den första och inte den sista heller. Det betyder för mig att jag pysslar och sysslar med lite av varje här hemma som behöver göras.
Jag har tex en hel massa orkideér som fn inte blommar och som jag inte har framme men de ska ju skötas om för det, med vattning och annan tillsyn. Blommor ute som behöver tillsyn....otroligt vad fort en del växter torkar ut när det som igår och idag blåser ute. Men jag ska inte klaga vi har sol till skillnad från norra Sverige som jag förstått tom har fått en hel del snö!!
På tidningsfronten är det ganska lugnt. Inget som jag "går i taket för" direkt....men det är mycket politik ute i Europa fn med val i Frankrike och Grekland. Sen har vi ju partiledardebatt i kväll i tv. Jag brukar inte titta på dessa debatter eftersom jag tycker att sakfrågorna och politiken inte kommer fram utan det brukar ofta bli en otrevlig ton och "påhopp" på varandra utan att ge svar på frågorna som ställs......men kanske ska jag titta ändå för att bilda mig en uppfattning om den nye S-ledaren.

 Däremot gillar jag programmet Landet runt (tror jag skrev om det en gång tidigare) lite småtrevligt program med en härlig programledare! Tittarna skickar in bilder på roliga eller ska jag säga otrolig skyltar som de stött på. Tyckte denna var otrolig! Tyvärr blir det ju ingen bra bild när jag tar foto direkt på tv skärmen, men håll till godo.


Jag har sålt en hel del prylar på loppis och Tradera och läste just i GP om att årets "bagageloppis" dragit igång.....jag tror jag ska åka dit och titta och göra en bedömning om detta kan vara något för mig.
Bagageloppis Många köpsugna på loppisen vid Slottsskogen.

 Bild lånad av GP. Klicka på "bagageloppis" för att läsa artikeln.

 I trädgården har det inte hänt mycket sen igår förutom att de underbara tulpanerna ser ut att ha passerat "bäst-före-datum".....så DAGENS VÄXT får bli en grannes blommande träd som är såå vackert!


3 kommentarer:

  1. Hej Maj,jag skall verkligen se Partiledardebatten
    här har varit fullt ös i dag
    Men just nu skall jag göra mig ordning något att
    äta för kvällen,något finns ju kvar.
    Det är roligt ibland när det rör på¨sig.
    Varje lördag kör jag mina orkideer ut i köket
    för genomvattning.Jag kör dem i rullatormn,dert går jättebra.Knepen är många.Kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Skönt med slappardag.
    Jag hade en loppis för några år sedan, här hemma på loftet. 3 somrar i rad. Det var mysigt.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Har en liten överraskning inne på bloggen till dig!
    Kram Pia

    SvaraRadera