tisdag 8 maj 2012

Jag önskar jag kunde välja Tvprogram själv....

Sitter här och funderar på hur det "egentligen fungerar" detta med tv och vilka program man kan se och framförallt NÄR man kan se vad.....Jag tror inte jag är ensam om att önska att man kunde välja vilket tv-program man vill se...jag menar precis som välja vilken bok jag vill läsa genom att plocka fram älsklingsboken ur bokhyllan, låna den på biblioteket etc och läsa den när det passa mig och mitt dagsprogram.

Visst vet jag att man kan spela in, vissa kanaler har  On Demand tjänst osv...men vore det inte bra om åtminstone SVT kunde ha ett utbud av program man kunde välja fritt av. Licensen måste man ju betala....och inga reklamkontrakt finns att ta hänsyn till.

MEN det är väl något med tekniken...ja, inte vet jag,  men just ikväll skulle jag vilja se en tv teater eller någon intervju av någon spännande person. På tv1 tex är det på bästa sändningstid en repris från 1997 om någon klass som tog studenten,sen Polly och monsterbilen (?) följt av ett polisprogram från Malmö. Känner att det inte är några program jag skulle vilja se......

Så det blir väl hockey och som tur är gillar jag hockey men Ryssland-Tyskland, njaa.....tycker dessutom att det är för sent på säsongen att visa vinteridrotter.....så säger "surtanten" som vill se teater och själv bestämma mer.

Så har vi ju Stänga-av-knappen förstås!

Det som piggar upp är grannens fina Magnolia som får bli DAGENS VÄXT



2 kommentarer:

  1. Hej Roligt att du kikat in hos mig. Fin magnolia.Skulle gärna vilja ha en i trädgården.

    Varmt välkommen åter och lycka till i tävlingen.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Ja i går satt jag och letade efter något att se.Jag hamnade på 5an kanal 5 ser jag bara ibland.I går var det om Svenska miljonärer,vilket folk fy tusan.
    De ägde slott här i Östergötland.Men en var intressant han hade byggt ett hus på en ö vid
    Mönsterås.Byggt som ett tefat,han ville ha 40 miljoner för detta.Han var enda behållningen,eljest var det so besök på en Porrklubb.

    SvaraRadera