fredag 4 maj 2012

TV program jag gillar.....

Av en slump kom jag att läsa vad vår "filmtyckare" Mats J skrev om gårdagens filmer. **** till filmen Caramel verkade ju lovande och jag tyckte det var en jättebra film. På ett annorlunda sätt beskrev den svåra problemställningar i särskilt kvinnors värld.

En riktig myskväll kan det bli framför tv om du tex är ensam hemma och om den finns att hyra..
Jag gillar ju hockey så nu blir det kul framöver...hoppas bara "vi" spelar bra! Därför blir den konkurrens ikväll mellan kanalerna. 18.00 är det repris på Roslings värld. Jag vet inte vilket program detta kommer att bli men han är underbar i de program jag sett! Man tror faktiskt att jorden har en möjlighet när man hör honom!




Sen blir det ett program med Kjerstin Dellert. Ytterligare en person som jag gillar att se och lyssna till.Tycker hon är en spännande och klok person....men nu är det ju det där med kanalkrockar.
Kanske blir det så att jag ser på Kjerstin D och sedan slutet på hockeymatchen......får väl se hur det blir.
Efter en tur i trädgården blir Dagens växt dessa bilder




Vildvinet börjar ta fart och sen växer det helt otroligt snabbt. Kanske inte är det allra bästa att ha på husväggarna men lummigt och grönt blir det.....sen har vi väldigt många ormbunkar, särskilt på framsidan av huset, som "sått sig själva"......väldigt fina tycker jag och behöver ingen skötsel alls. Såna växter gillar jag!
Vi har genom åren försökt och försökt med lökar och perenner av olika slag men tyvärr.....sniglar,sniglar och mördarsniglar äter upp nästan allt på en gång. Har tröttnat på det nu och satsar på lättskött trädgård som i möjligaste mån ser lika dan ut året om.






1 kommentar:

  1. Att höra på Hans Rosling är som att få en spark i ändan och en miljon på samma gång !
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera