tisdag 15 maj 2012

Vem är egentligen Alexander Bard...

Det finns ett program på tv2 som heter "Min sanning" som jag tycker har varit väldigt bra med spännande gäster...bla Pehr Gyllenhammar. Idag var Alexander Bard gäst och jag måste erkänna att jag var väldigt nyfiken på honom. Han har ju minst sagt "varit annorlunda" och jag funderade på hur "äkta" den framtoningen har varit....har ju som så många andra förmodligen aldrig träffat honom, känner honom inte närmare mm.
Han var onekligen en spännande person, jag håller med honom om mycket men vissa saker, som tex knark, har jag väldigt svårt för......ja, jag får bearbeta mina intryck, ev se reprisen men jag är glad att jag såg programmet.

Det är mycket blommor, åter blommor fn. Det är ju den tiden på året! Det damp ner en reklambroschyr från Blomsterlandet idag igen. Vår favorit blomma som ampelväxt år efter år fanns att köpa....






Om ni inte provat denna växt kan jag verkligen rekommendera den! Vi köper alltid en större variant och den kostade idag 200 kr.


Kunde inte motstå att foto dessa härliga orkidéer också.......
Mot kassan med 3 härligt röda pelargoner, kan man få för många?......och vår femtunga.



På plats i vårt ampelträd som inte kommer helt till sin rätt på mitt foto......

Eftersom det regnat och blåst de senaste dagarna återstår mycket "finputs" i vår lilla trädgård......då gäller det att hålla i minnet att det bara var några veckor sen vi inte hade någon blomma alls.....och att DAGENS VÄXT är Femtunga det har ni som läst tidigare inslag redan förstått.

PS. Känns som om det åter blivit problem med bilder. Men man kanske inte kan få nog av blommor så dubbla eller fler foton kanske inte gör så mycket. MEN jag är väldigt irriterade över dessa bildproblem eftersom jag inte vet hur bloggen ser ut i verkligheten. DS



2 kommentarer:

  1. Det kommer att bli jättefint i trädgården,bara det bliver lite värmed oxå.
    Jag ser samma program , Alexander Bard är ett
    mysterium,han började ju väldigt ung med både
    pristitution och knark.
    jag tyckte han var lite konstig ibland som domare med i Idol

    SvaraRadera
  2. Ja, det ser jag att även du har problem! Det öser ju fram bilder! Sedan vet man som du säger inte hur det blir innan man publicerar, och att markera och försöka ta bort går inte...Nä fy...Tyckte bättre om det som det var innan...Men du får väl hålla koll i min blogg om jag får något vettigt svar som kanske även du kan ha nytta av!
    Dreamhome ligger på Ytterbygatan 11! Jättefin butik! Men härligast var nog ändå Kärrstegens gård i Ljungskile!
    Kram Anna

    SvaraRadera