torsdag 7 juni 2012

Avskyr teknik som inte fungerar.......

Nu är det paus i filmen på tv 7. Egentligen borde jag stänga av men eftersom det är George Clooney i huvudrollen och filmen har fått 4 **** av 5 möjliga och jag gärna vill se upplösningen ja, då fortsätter jag titta på denna mer än urusla bildruta.
Det är inte långt ifrån "myrornas krig".......och det konstiga är att det bara är på kanal 3 och just nu kanal 7.
Är det något jag önskar av hela mitt hjärta så är det att begripa mig på teknik/program/ComHem/kabeltv/nya mobiltelefoner/dator uppdateringar på hotmail ......listan kan göras oändligt lång känns det som.

Varför startar det inte fler företag inom den nisch? Här borde det väl finnas hur många kunder som helst som är beredda att betala för ett hembesök eller fler och få hjälp ......tror inte jag är ensam om dessa problem?
Grrrrrrr  Imorgon ska jag höra mig för bland grannarna för vi har gemensam tvanläggning i vår samfällighet och kanske det finns någon liten teknikängel därute......
Filmen är slut förresten och det var nog värt det ändå! Michael Clayton hette den.....

Jag envisas dessutom med att fortsätta köpa en Trisslott då och då.....ser ju i tv4 att någon iallafall vinner. Denna lott var ju ganska trevlig innan jag skrapade sista rutan
Lite spänning en liten stund och besvikelsen är ju inte alltför stor. En glass kostar väl nästan 25 kr .......
Fått en fråga om vilka växter det är min ampel. Det är penseér och de är alldeles underbara tycker jag. Jag får ju plocka vissna blommor och pyssla om den rätt mycket men den återgäldar ju omsorgen med att blomma, och blomma......
PS. Kanske har jag skrivit om mina tv-problem tidigare men jag blir så upprörd över att inte ha en bra bild år 2012 , över 50 år sedan jag fick min första tv. DS.

2 kommentarer:

  1. Tekniska saker kan få en att bli hel galen. Det är ju inte bara ensak utan hur mycke som helst. ja jag skulle betala för att få den hjälpen. Nu är jag ganska teknisk av mig så jag brukar fixa det mesta. men skulle ju vara till stor hjälp för dem som inte kan.
    Önskar dig en skön helg.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vinst på triss är vääääldigt ovanligt! Hoppas din helg blir fin! kram emelie och elin

    SvaraRadera