lördag 23 juni 2012

Hemma igen....

Vi var inte ensamma om att styra kosan mot kusten för att fira midsommar! Stundtals var det nästan stopp i trafiken....men vi var ändå snart framme i Gerlesborg/Hamburgsund ca 1 mil från Smögen ( hos min svägerska.)
Ett glatt gäng på 12 personer slog sig ner runt bordet för att njuta av svensk färskpotatis, sill/lax buffé och en Hallands Fläder för min del mm. Som vanligt gjorde laxen från Skarviks Rökeri succé, både bland oss som ätit förr men främst hos dem som smakade delikatessen för första gången. Om denna "pärla" har jag skrivit förr men här är en länk till deras hemsidan, Skarviks rökeri



Det blev några snapsvisor förstås men när värden tog fram denna juvel och spelade några gamla raspiga skivor från 50-talet, bla Rock around the clock, ja då var jag lycklig! Lyssna och minns  här En sådan grammofon hade även vi när jag var liten men den finns inte kvar. Det blir Blocket/Tradera för jag-vill-ha-känslan finns där.
Framåt 03 var festen slut och det blev lite sömn innan jag vaknade igen. Vilken morgon med denna underbara vy! Alldeles tyst och stilla ute när jag tog dessa foto
Tyvärr stämde väderprognosen och det mulnade på och började regna. När vi tackat för oss och en trevlig helg åkte vi en sväng förbi Smögen. Mycket folk trots det dåliga vädret, Vi lyckades hitta en parkeringsplats men innan vi hann ner till Bryggan blåste och regnade det så jag bestämde att vi kommer tillbaka en annan gång. Synd!
En av gästerna hade med sig denna underbara bukett. Tror aldrig jag sett såå fina pioner. De får bli DAGENS VÄXT.


3 kommentarer:

  1. det var väl en fin midsommar,vackra bilder
    med bra text.
    Smögen är ju underbart,men ibland alldeles
    för mycket folk.
    Du är duktig med din kamera

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka vackra pioner!!
    Jag håller med. Vissa möbler SKA man inte måla om! T.ex mitt gamla skrivbord i mörk ek med läderinfällning. Men så finns det vissa möbler som gör sig fina i ny kostym!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Förstår att ni hade en underbar midsommar på vackra kusten. Tråkigt att vädret inte har varit det bästa men det gör inte så mycket när man har trevligt med goda vänner.
    Önskar dig en fin söndag!Här är det grått och de mörka molnen som oroligt har kommit närmare och närmare, har det nu börjat regna ur. Så här blir det ingen utflykt till Läckö som var tänkt utan mys i min älsklingsfåtölj och en bra bok.
    Kram Raina

    SvaraRadera