söndag 3 juni 2012

Mästarnas mästare.....

Tittade, som troligen många andra, på MM och jag tyckte det var väldigt spännande. Tänk så vältränad Pernilla ändå är, 41 år, och gav killarna en match ända till slutet.....Tog några egna foto från tv men de finns ju såklart på nätet nu.
Synpunkter finns också på om tävling var rättvis eller inte.....ibland blir jag såå trött på detta med "rättvis". Tror för egen del att rättvisa är väldigt svårt att skipa i alla lägen.....dessutom finns ju många slags "rättvisa"...bla ekonomisk sådan, fysiska egenskaper, sjukdom är som bekant inte rättvist fördelad (en del friska en del väldigt sjuka) mm. Man kan räkna upp rader av liknande exempel. Jag tror att deltagarna i tävlingen ställer upp medvetna om förutsättningarna!
Här står Jörgen och Mats inför starten av den avslutande tävlingen.
Detta momentet, när de skulle gräva sig ut under muren, tyckte jag var lite otäckt!
Jörgen sköt många brinnande pilar innan han slutligen träffade tavlan och vann Mästarnas Mästare!

Tidigare idag läste jag på bloggen "Anna Vattenkannas Trädgård" ett inlägg om pergola/peristyl. Läs mer HÄR. Vad jag förstår efter att ha läst lite mer om peristyl skall en peristyl gå runt hela trädgården med en innergård i mitten, så jag har nog en pergola. DAGENS VÄXT får alltså bli denna
Detta är ingången från gatan till vårt hus och så här ser det ut från andra sidan.....
Det är ett spaljeäppelträd +vildvin, kaprifol och murgröna som växer här.

1 kommentar:

  1. Du har ju en oas hemma,så väldigt vackert.
    Och så väldigt mycket arbete.
    Jag vet inte heller,men det känns lite
    konstigt efter MM

    SvaraRadera