lördag 9 juni 2012

När DU tror det inte är möjligt.....

Det finns dagar när man känner att Nej, det här fungerar inte/jag kan inte/det är för sent/ingen idé mfl orsaker till att inte "ta sig för" eller tro sig kunna göra det ena eller det andra.......

När jag imorse titta på min Facebook hade en av mina vänner lagt upp följande från YouTube
"Utan armar och ben"
På samma sida fanns då denna video med Susan Boyle när hon får sitt genombrott
Ingen trodde väl på henne här, 47 år!!
Till sist finns här i Göteborg en fantastisk man, Michael Andersson med familj. Finns flera "klipp" på YouTube men jag hänvisar till en artikel i Aftonblade
Artikel om Michael A

Kommentarer känns överflödiga här men alla tre inslagen är helt fantastiska på sina olika sätt och får mig att verkligen TÄNKA efter......

9 kommentarer:

  1. Hej Maj!

    Ja, du har helt rätt, ibland kan man behöva se sådana här saker för att få sig en tankeställare!

    Önskar dig en skön helg
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Ja Michael Andersson är en fantastisk man, har varit på föreläsning med honom och det var väldigt givande. Helt otrolig. Ha en fortsatt fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Alla borde nog TÄNKA efter lite oftare...för oftast har man det väldigt bra, även om det för stunden kan kännas svart. Jag försöker att tänka mej för både en och två gånger innan jag gnäller, men det är svårt...
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Jag ser exempel varje dag hur livet kan vara.
    Det är så fantastiskt med människor som är
    nöjda och inte gnäller.De ser något positivt i allt
    De gör.Vackra ord Maj,och tankvärda saker i Din blogg

    SvaraRadera
  5. Tack för din kommentar. Du frågade om möbler, här hemma är Blocket väl använt, jag säljer mycket grejer där. Sen hittar jag nåt på loppis, som jag fixar och sätter någon stans i huset, så går det runt, köper och säljer. Men jag har ett stort hus med mycket möbler. Värst blir det när vi ska flytta någongång. Men den dagen den sorgen. Ha det gott. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Så roligt att du hörde av dig, så att jag fick göra ett besök här hos dig också.

    Visst har man en tendens att gnälla och känna sig missnöjd över småsaker. Då gäller det att tänka efter! En del människor är så svårt drabbade, men har ändå sån kraft så man blir stum av beundran.

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Hej och tack för din kommentar hos mej!

    Ja, ibland kan det verkligen vara nyttigt att lyfta blicken lite och se hur andra har det. Dina exempel visar ju verkligen på att det oftast är vi själva som stoppar upp våra möjligheter, bara genom att tänka i negativa banor.

    Lisa

    SvaraRadera
  8. Vi tänker nog alldeles för sällan på hur lyckligt lottade vi faktiskt är för det mesta. Det är alldeles för bekvämt att "gnälla" över småsaker. Trevlig söndag.

    SvaraRadera
  9. Ja det finns verkligen fantastiska människor, starka med kämparanda och livsglöd! Alla har dessvärre inte förmåga att uppskatta det de har, det handlar nog mycket om gener, uppväxt och psyke...vissa ser allting i grått, utan mål, utan gnista, utan intressen... jag tillhör den lyckliga skaran som är glad för lite och hoppas jag skulle ha livskraft nog att även klara en värre motgång som detta...men man blir verkligen full av beundran!

    Tack för dina hälsningar i min blogg! Men jag har scrollat o kikat ang Clarion hotell, som jag har hört gott om och sett den pampiga utsidan men hittar inget om det här ???? Soliga hälsn Mari.

    SvaraRadera