onsdag 6 juni 2012

Nationaldagen...

Idag har det firats runt om i hela vårt land. Det är den 6 juni Sveriges Nationaldag.
Jag slog faktiskt upp Wikepedia och läste vad som stod där om denna dag. Om ni är intresserade så är länken Här
Det började bra för min del för vi var bjudna till Borås på 6-års kalas. Och vad kan väl passa bättre på kalas än sån här dag än.....
de första svenska jordgubbarna med äkta vispgrädde. Mums!!
I deras trädgård blommade de mest fantastiska blommor, föutom Löjtnantshjärta tror jag det är Akleja och en rosbuske som var såå vacker och doftade så underbart! Vilken årstid det är....


Sen har det blivit tradition att titta på firandet från Skansen. Har kanske lite synpunkter på vissa av musikstyckena men gillar att Loa Falkman sjön Evert Taube så bra. Vet att han har spelat in en skiva just nu med ett urval av våra älskade Taube sånger.....
Avslutar med några foto av vår Kungafamilj....


PS. Dagens växter får bli blommorna ovan. DS.

1 kommentar:

  1. ja vi tycker nästan lika.Vad har du för vackert
    i din Ampel.Vad är de gula i den,de blå tror jag är Petunior.Men gula sådana har jag aldrig sett.
    Så bra bilderna är,när Du fotat ftån TVn.
    Har du en System.kamera?
    natti,natti

    SvaraRadera