onsdag 20 juni 2012

Vädret på midsommarafton?

Jag vet att jag skrev om Carpe Diem igår , njuta av den dag som är, och det har jag gjort idag. Vi har haft jättefint väder, knappt ett moln i sikte. Vi har grillat , satt på sonens altan på em och jag uppsökte skuggan tom......men ändå.....vädret spelar ju stor roll på midsommarafton, eller hur?
Då hoppas jag att det är felskrivet i GP och att SMHI har fel som såå många gånger förr. För detta är ju faktiskt inte kul läsning
"Glöm det där med strålande sol, små grodorna, dragspel och midsommarstång på fredag. Det blir ihållande regn, och tidvis kraftigt sådant.
 .
- Ja, Västkusten har otur i år. Ett lågtryck från Nordsjön närmar sig med en frontzon, och man får räkna med regn från den tidiga eftermiddagen – låt oss säga vid 13–14-tiden".
Om jag fortsätter på spåret Carpe Diem så fick jag ett mail från Ellos idag. Jag har väl hamnat i deras register efter att ha beställ och tyvärr returnerat de stolsöverdrag jag trodde skulle bli såå bra.




Vad skrev de om idag då, jo att nu "är det nära".......
Tyvärr blev ju fotot lite dåligt ser jag, men kanske lika bra det.......HÖSTENS mode är på väg.......
Det måste väl ändå tyda på lite av en kris i mode/klädbranschen? Kriget om konsumenten och att alltid vara först...men det är väl så att ingen tillverkare/butik osv har råd att ligga med något lager .Så det blir väl som vanligt när jag framåt sept-okt tänker köpa mig något nytt inför hösten.....ja, då är det slutsålt nästan. Grrrrr

Funderar som bäst på om jag behöver köpa något nytt sommarplagg, för det är väl snart sommar, och håller tummarna för att väderprognosen har fel, igen.

4 kommentarer:

  1. Mmmmmums med jordgubbstårta. Det ska visst bli bätte väder på östkusten hörde jag

    SvaraRadera
  2. jag har också fått brev från Ellos,köpt stolsöverdrag,de överdragen fick min dotter.
    Men nu får man ju 40% avdrag om man köper något.
    Visst om man handlar för 500: eller mer.
    Vilken härlig vedbod Ni har,måste jag visa min
    måg som är fena på sådant.
    ha det bra

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en riktig glad midsommar ♥ kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Den tårtan skulle man inte tacka nej till ;)
    Ha nu en härlig Midsommarhelg och man kanske skulle kolla på Ellos om det går beställa sol där också ;)
    Kram Anneli

    SvaraRadera