tisdag 3 juli 2012

100 år är väl inget.......

När jag för någon dag sedan skrev om klädinköp och undrade om detta ev var för ungdomligt för +65 fick jag tips från en vän  (sedan drygt 50 år) om en sight som bara är så härlig på många sätt.
Det framgår ju att damerna inte direkt är barskrapade men det är INTE det jag främst tänker på nu. Vilken härlig attityd till livet!!
Titta in så får ni se här. Kolla tex på damerna under rubriken "I am proud to be.....".

Tycker att det är mycket trevligare att titta in där istället för att ständigt läsa i media om "åldringsvård som inte fungerar", ungdomar måste försörja xx antal åldringar mm. Jag tror att politiker,klädindustrin mm ibland har tänkt lite fel när det gäller personer i 65-80 år åldern till att börja med. Många har väldigt god ekonomi, är vitala och spänstiga, datamogna och vill inte som Hasse Alfredsson sa "mata fåglar i parken och äta gräddtårta till dragspelsmusik".......(såklart vet jag att alla inte har sin hälsa i behåll mm......)

Nu ska jag titta in i min garderob och se vad där kan finnas....





1 kommentar:

  1. Ojoj, så många snygga damer!
    Vilken jättefin blogg! Tack för tipset där kommer jag att kika in då och då!

    Hälsningar Anncathrine

    SvaraRadera