tisdag 17 juli 2012

Lycka...

Lycka är ! Om DU klickar på länken här kommer du att hitta ett ordspråk som jag gillar.....

Lycka, vad är det för dig? Skulle vara trevligt med en kommentar om det.

När jag nu som nybliven farmor sitter här och filosoferar tycker jag att LYCKA rymmer såå mycket för var och en och lyckokänslan är "olika" för olika saker......usch det var svårt att uttrycka. Men liten lycka/glädje, lite mer lycka/glädje och obeskrivlig lycka/glädje på ett materiellt plan och ett mer personligt innerligt djupt plan....
  • nära och kära
  • god hälsa 
  • god nattsömn
  • hyfsad ekonomi
och liknande ligger ju självklart i topp....men så det andra , den känslan som kanske mer är glädje? För mig kan det ju vara allt ifrån att läsa en bra bok som "stannar kvar", en fin blombukett, ett handskrivet kort/brev osv till att som nu.....vi (Hans målar) påbörjat lite målning i vår hall. Där är alldeles för mörkt och jag hoppas nu vi ska få ljust och fint.
Vi testar med att måla på sittande vävtapet efter ett råd av min väninna i Dalarna. "Det kommer att bli fin struktur och lite mer liv"....var hennes kommentar. Kan säga att det suger färg iallfall.







Och har man ingen egen skärgårdsö med tillhörande segelbåt, brygga och tjärdoft.....ja då får man fixa det hemma. Skämtar bara men jag Älskar tjärdoft! Nu har jag köpt äkta tjärljus som jag går här och sniffar på.
Undrar vilken kategori jag ska placera dem i......för det händer något inom mig när jag känner denna doft...
Det är kanske kort och gott "lite Lycka" iallafall......




3 kommentarer:

  1. Här var det en fin blogg..Lycka! Ja nog har du rätt-just nu är lycka för mig mitt lilla barnbarn..som jag får lyckan av att ha boendes hos mig, en hel månad...Kul att jag hittade hit!!//Karina

    SvaraRadera
  2. Du lilla rar Maj,med dina små funderingar.I söndags som Du sett var vi ju på besök hos blogg/violan i Östra Husby.Då var det bara 2 som saknades av mina närmast anhöriga.Då Maj kände jag en obeskrivlig lycka att ha alla omkring mig.Nu tyvärr har ett barnbarn fått Körtelfeber,då var det inte lycka.Var kommer all skit i från ? Lycka är underbar musik,ett
    tandlöst leende,en bra bok. Lycka till dig Maj önskar jag

    SvaraRadera
  3. Lycka är att få skratta. Lycka är då ens barn och barnbarn är lyckliga. Lycka är att vakna på morgonen pigg och att ha ett jobb som man älskar att gå till.Lycka är då nån säger: jag älskar dig, och man kan säga det tillbaks och mena det.

    SvaraRadera