måndag 2 juli 2012

Vattenpärlor, överraskning och lite grrrr

Vi har aldrig haft så många rosknoppar på vår ros Leonardo da Vinci som i år. Tror det är tredje året vi har den nu.
Har varit så nyfiken på Vattenpärlorna jag köpte och skrev om igår, så idag kände jag att nu "offrar" jag en ros så får jag se hur det blir och fungerar. Blötlagda under natten , dags att prova!
Ska bli spännande att se om blommorna klarar sig och hur länge?
Idag kom min vinst från Annas ideer och jag blev jätteglad när jag såg det fina kuvertet och innehållet.
Tack Anna med bloggen annasideer. Den hittar ni här

Såå roligt med denna överraskning som dessutom gav mig inspiration till att ta fram min bok om Kalligrafi. Gillar att skriva, har penset till detta men det var länge, länge sedan nu....
Så till det trista idag. Grrrrr Jag skulle just börja tvätta "alla semesterkläder" när jag efter första tvätten märkte att vattnet inte pumpades ur. Vred, sa osande små ord, vred igen på knapparna men nej! Till slut lyckades jag ändå få maskinen att begripa att jag måste få upp luckan och ta ur de tvättade kläderna. Handsköja och försöka ta hand om dem, dyblöta för centrifugeringen fungerade inte heller. Typiskt att maskinen ska gå sönder när Hans inte är hemma och jag kan inte fixa en ny. För utan tvättmaskin vill jag inte vara!! Tankarna går till alla de husmödrar som förr i tiden fick koka på spisen, tvätta på bryggor och skölja i iskallt vatten.....en ros är de värda!
DAGENS VÄXT (och gårdagens) blir självklart ROSEN!

3 kommentarer:

  1. oj vad mycket Du har varit med om.Jag höll oxå på Italien,men måste säga att Spanien var värda att vinna.Vatten pärlorna var intressant med
    blommorna.Du är så produktiv och duktig.
    kram

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blev med de där vattenpärlorna!

    När inte tvättmaskinen funkar är det kris. Det är den absolut sista maskin jag skulle göra mig av.

    Jag har minsann varit med om att skrubba kläder på tvättbräda i ett badkar och koka näsdukar, underkläder och skjortor i en gryta på spisen. Det var när jag jobbade som hembiträde hos en läkare 1958. Så tvättmaskinen är en välsignelse.

    Jag hoppas att du får ordning på din.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera