onsdag 1 augusti 2012

1 augusti......

1 augusti.....smaka lite på det. Själv gillar jag ju hösten bäst av alla årstider.....nu är ju inte augusti höst men det ljuva september närmar sig. Jag räknar med hög klar fin luft, blå himmel, lugnare tempo när förväntningarna på sommaren har lagt sig lite......och äpplena mognar, kräftskivor står för dörren....
Vi har ett spaljeäppelträd och vi brukar få många äpplen. Hoppas på god skörd i år med. Sen har vi det där med kräftor. Jag som är från inlandet gillar ju "den röda varianten".....men vi köper även havskräftor.
Så slutsatsen är att nu kommer min årstid......

Ny månad och lite statistik .....den sista veckan har jag haft många sidvisningar och det beror på att jag länkade mitt inlägg om "stulna hundvalpar" till artikeln i GP......
Nära 500 sidvyer på 5-6 dagar. Jag känner mig ödmjuk inför det och om man önskar många läsare är det ju helt klart viktigt att man "syns" i etern.
Familjen med hundvalparna har utfärdat en belöning på 15 000 kr till den som ser till att valparna kommer tillbaka till sin mamma. Det är rörande att se den video som familjen spelat in och artikeln (vet inte om videon kommer med) kan ni läsa HÄR och videon HÄR om allt fungerar. Jag håller tummarna...och det är ju ingen seriös köpare som köper en valp utan att tiken finns med......

Nu avslutar jag för det är simning på G och det tycker jag är spännande......Oj, jag hann inte stänga av. Sara lyckades bra och kom på 4:e plats GRATTIS! Så nu blir det väl final om allt går vägen......

5 kommentarer:

  1. Hösten kan nog vara härlig den med om det är sol och vackert. Men i år har det nu varit som höst mest hela sommaren, inte mycket sommar värme har vi nu haft! Sån där värme då svetten bara lackar fast men sitter på verandan och bara fläktar sig... :) Så lite värme väntar jag ännu på... men det kan bli som ett år då jag ännu i sept och okt gick och väntade på den där sommarn som aldrig kom!
    Vi ska faktist äta kräftor på fredag, inte ofta det händer, äter hellre räkor.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Maj Du är ju en expert, nu har jag sett videon om hunden.Herre Gud så duktig Du är.Men hur är det skapta,man undrar ju om De har något innanför pannbenet.Som kan göra en sån sak.Vilket fint kräftfat,jag glömde bilden på mångubben jag skulle
    ha till min blogg om kräftkalaset.Sen heter det korsa Atlanten,men sen blev ju krossad rätt i allafall. ha en bra fortsättning

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart fat med kräftor...blir riktigt glad av att se det. Ang problemet med dina bilder så vet jag inte vad det kan bero på. Kanske någon inställning som är "fel". Men skulle jag höra på nåt sätt vad det kan bero på så lovar jag att höra av mig direkt.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Oj, så mycket äpplen det är på ditt träd. Vi sågade ner vårt i våras, för det gav nästan ingen skörd. Vi har bara plommonträdet kvar nu. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har gjort tvärtom. Fick inga plommon utan bara mängder av bladlöss, tyvärr!

      Radera