fredag 14 september 2012

Årets sista rabarberpaj?


Rustningen av hallen går framåt och nu är det nästan klart. Om det inte hade regnat så mycket idag hade nog de sista tapetvåderna varit på plats. Tapetbordet står utomhus.....
Igår beställde vi nya möblerna byrå,spegel,sittbänk och klädhängare....vad som kommer upp på väggarna av det "gamla" är ännu ej bestämt men nu har vi ju chansen att rensa lite...
Hans lagar ju oftast maten men plötsligt har jag fått oväntad inspiration att prova nya recept.
Denna paj blir helt ekologiskt eftersom rabarberna (sista?) kommer från odlingslotten och äpplena från trädgården.
Det blev faktiskt jättegott och en länk till receptet här om texten ovan syns dåligt. Sen lovordar jag mina tunna plasthandskar....inget smet och klet! Gillar jag....
Resten av kvällen kanske det blir dessa tvprogram (ensam hemma)
  • Vem vet mest?
  • Postkodmiljonären
  • Skavlan
 och fortsättningen på boken jag läser just nu "Brott o Straff".

***TACK för era kommentaren och en Trevlig Helg***





4 kommentarer:

  1. Hej där
    visst är det kul med nya projekt.....och pajen ser helt underbar ut :)
    å missa nu inte,,,,,,,,

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W


    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Kul att följa ert projekt. Sånt är så dubbelt, slitsamt och stökigt men ändå så himla roligt.
    Pajen såg härlig ut.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Jag har lite rabarber kvar i trädgården. Får kanske bli en sista paj snart. Som tur är så har jag fryst in en del, så vi klarar vintern. Kram

    SvaraRadera
  4. jag har fryst in rabarber så jag har till senare.
    Jag har oxå fryst in purjolök,nu är det halva priset
    på grönsaker hos oss.Purjolöken skall frysas in som
    den är,bara rengjord förstås.
    Vad trevligt Maj att Ni börjar få klart med reparationen,vilken gubbe du har som kan laga mat.
    Dedt är inte många som har.
    trevlig helg nu.

    SvaraRadera