måndag 24 september 2012

Lite shopping och städa lådan "bra att ha"....

Nu håller jag på att tömma lådorna i vår hallbyrå för vi har ju köpt en ny och där har jag föreställningen om att det ska bli "ordning och reda"....
Känner ni igen "lådan med saker som är bra att ha någon gång"......i den hittade jag bla dessa

På eftermiddagen blev det en shoppingtur till mysiga lilla Kungälv. En riktig idyll! Tyvärr är ju inte uteserveringarna kvar på Västra gatan nu när det är höst , men lite fint att titta på i fönstren ändå. Och på tal om idyll, vad sägs om denna information


GRRRR  Har ni några bilder på klockorna mm? Vore trevligt att få veta.....

Det jag skulle köpa var antingen ett par långbyxor, lite varmare, eller en kjol. Som vanligt väldigt svårt att hitta med min smak. Dvs inte alltför smala byxben,ganska korta för att slippa fålla och vadlångkjol. Ja, ni förstår själva....har funderat mer än en gång på att skaffa skräddare.

När jag bodde hemma, före 20 årsåldern, sydde min mor det mest fantastiskt fina kläder åt mig. Jag ritade och hon sydde. Det blev originellt och jag var ensam om mina modeller....
Ja, idag blev det  inga byxor/kjol men en jättefin väst eller slipover med krage kanske den kan kallas

Jag fortsätter nog kvällen med att titta på filmen med George Clooney. Ingen bra kritik men han är ju ögongodis!




2 kommentarer:

  1. Lådan med "snören för korta att använda" känner man allt igen;) Fantastiskt att det ens finns skomakare i dagens slit och släng samhälle....

    SvaraRadera
  2. Det var en rolig butik,med annorlunda saker i.
    Det är så skönt, sen jag flyttade till eget boende
    är alla sådana lådor och askar borta för min man och mig.Barnen fick taga vad de ville,resten gick till tippen.Underbart man kan inte spara på allt.
    Vi har fortfarande 5-6 kartonger som vi ejk plocksat upp. på vinden. vi sakb´nar inget de får stå där tills vi dör,så är det bara. kram

    SvaraRadera