fredag 7 september 2012

Premiär för sopplunch på Stora Holms säteri...

Strålande sensommardag lockar till utflykt! Stora Holms Säteri har ju öppnat för höstsäsongen och vi åkte dit för sopplunch. Alltid lika trevligt att åka dit.
Hunden Nora var på plats! Hon är såå härlig. Aldrig det minsta ljud, gläfs eller liknande....bara spanar in kunderna. Den här butiken har årets nyheter men sen finns ju den spännande outlet butiken också.
Fint stilleben hälsar välkommen!
När jag var i 20 års ålderna var Paris, allt franskt bara BÄST! Jag minns att jag hett önskade mig min drömbil....och nu stod en sådan på parkeringen.
Det märks på många sätt att tiden gått.....idag tycker jag det är ett under att det går att åka i bilen. Jag tittade på bla dörrarna och de verkade inte tjockare än en kakburk! Krocka i den och ....ja, tänk själva!

Imorgon ska villaföreningen ha årets kräftskiva. Vi dukar som vanligt i garagen och var och en tar med sig vad den vill äta och dricka. Praktiskt! Marknadskrafterna har slagit till ordentligt.......det ser man på priserna i fiskaffären
På hemvägen åkte vi en sväng förbi goda vänner som tyvärr inte var hemma då....men det blev ett foto på deras fantastiska blommor







2 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt inte sett denna blogg förut,jag
    är ju inne varje dag hos dig.Mycket märkligt.
    Men så trvligt det hela verkade,Ni har så mycket
    att hitta på Maj.Så bra med Villaföreningens fest
    oxå,det var inte dåliga priser på godsakerna
    mycket fina bilder,undrar bara varför jag
    missat den förut.
    kram från mig.

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Jag ser ju när du uppdaterar, men jag har haft lite mycket omkring mig nu ett tag, så jag kan ha missat det här inlägget tidigare. Datorn har inte varit på hela dagarna faktiskt.

    Hur som helst så verkar det vara ett trevligt utflyktsmål och många fina bilder har du tagit där.

    Ha en trevlig helg!

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera