lördag 6 oktober 2012

Firar med utlottning...

Tycker det här med UTLOTTNING är så trevligt så nu ska jag försöka mig på att genomföra en sådan. Har tänkt mig så här

1 Pris blir FRUKTKNIVAR (köpta i antikaffär i Haga Gbg)

2 Pris blir Gammaldags foton

3 Pris blir två ark med rosor som man tex kan göra tavlor av.

Alla kan delta, med eller utan blogg. Har du ingen blogg glöm inte att själv bevaka din vinst eller skriv mailadress .

  • 1 LOTT får du om du kommenterar direkt på min blogg
  • 2 LOTTER får du om du kommenterar och är/blir följare av bloggen
  • 3 LOTTER får du om du är/blir följare och länkar till din blogg
  • Skriv själv hur många lotter du önskar ta
********************************************************************************

Då kommer lite bilder och bakgrundshistoria på "priserna" (hoppas de krånglar så lite som möjligt)







Korten kommer från ett gammalt album som jag köpte för länge sedan. Fint, väldigt fint är det men jag har ingen lämplig plats för det, så fn står det i ett skåp. Albumet ingår inte i utlottningen men jag tänkte att ni kanske ville se det





Arken med Rosor har jag tagit ur en stor fin bok om rosor. De är dubbelsidiga, dvs två bilder/ark.  Kanske lite synd men så har jag gjort......och jag har själv fn sex stycken tavlor på väggen vid öppna spisen

Sen tycker jag nästan det är lite rörande med de äldre korten och särskilt de med namn. Kanske är de gifta, kanske syskon......något för släktforskare kanske? Det syns att detta med foton var en viktig händelse, så fina kläder, så välkammade herrar.....

Hoppas ni tycker om min utlottning för jag tycker själv att det ska bli mycket spännande! Den pågår till den 27 oktober, den dagen för ett år sen som jag startade bloggen.

12 kommentarer:

  1. Kul med ett lotteri!

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag redan är följare och nu kommenterar ditt inlägg, så har jag räknat ut att det blir 3 lotter. Kul med utlottningar! Ha en fin helg

    SvaraRadera
  3. Men Maj!

    Himmelska höjder vilka fina saker du lottar ut!
    Självklart vill jag delta i detta! Jag väljer tre lotter och hoppas på att turen ska stå mej bi :o)

    Albumet skulle jag gärna vilja ha. Säljer du det?

    Ha en fin lördag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  4. Klart att jag vill vara med på din utlottning.

    Såna där gamla album med fotografier har vi flera stycken på Stenstugu, som jag inte vet vad vi ska göra av. Går sånt att sälja, är andra intresserade av foton på folk de inte känner till. Problemet är att vi inte har en aning om vilka människorna på fotona är?
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. jag vill gärna vara med i lotteriet.
    alla vinsterna är ju jättefina.
    Det är ju alltid intressant med gamla kort.
    lycka till med detta,och grattis en gång till
    årsdagen med bloggen. kram

    SvaraRadera
  6. Jag är gärna med och tar en lott då jag har uppfyllt kvoten för bilder så jag kan tydligen inte länka med bild längre...
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Fin blogg ...
    Är gärna med i utlottning
    Kram Karina

    SvaraRadera
  8. Hej Maj!
    Kul med en utlottning och så´na fina priser.
    Det måste bli 2 lotter eftersom jag är följare sedan förut - eller hur?
    Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  9. Självklart vill jag vara med på utlottningen... fina priser - svårt att motstå!
    Tar tre lotter!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  10. Vilken häftig blogg du har, den känns så varm och inbjudande. Väldigt skoj med utlottning också, så jag är med på en lott.

    Ha en fin kväll!

    MVH Paul M Holm
    anxiety_@hotmail.se

    SvaraRadera
  11. Hej Maj!
    Att jag nästan missade denna fina tävling! Jag tar gärna tre lotter och jag håller alla tummar och tår den 27 oktober. :)

    Ha det bäst!

    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  12. Oj jag har helt missat din utlottning, men har tydligen ännu chans att va med! :) Blir 2 lotter då för det är onödigt länka nu då det bara är snart ett halvt dygn kvar!
    Ja Grattis till 1 år! Hoppas det blir många fler! :))
    Kram!

    SvaraRadera