onsdag 17 oktober 2012

Heja Sverige!

Oavsett om man ääälskar fotboll eller bara är så där lagom intresserad så instämmer man nog i HEJA SVERIGE för gårdagens prestation i matchen mot Tyskland. Jag tittade ett tag men som så många andra trodde jag det var "kört" vid 3-0....tittade en stund på Hollywoddfruarna men slog över för att ändå se hur det gått. Och då var det 4-2 och resten går ju till fotbollshistorien. Vill ni kan ni se målen här. Att de pratas tyska gör ju inget om man inte förstår det man ser ju ändå!!
http://www.youtube.com/watch?v=fvOiRmW2vlI&feature=share

Tillhör ni dem liksom jag som gillar korsord. Jag gillar korsord som inte är alltför svåra....men såklart vad som är svårt varierar ju beroende på vem som försöker lösa.... tror jag är "medel"....klarar oftast att lösa korsorden i GP men just nu har jag kört fast med fredagskrysset. Men jag har ju två dagar på mig innan lösningen finns.....

På GP nätet finns varje dag Sudoku men jag har ännu aldrig lyckats lösa den svåra varianten. Fattar inte varför....men det måste väl finnas något knep eller sätt att tänka som jag inte kommit på?? Men jag är väldigt envis i vissa lägen (alltid säger vissa) och jag ska klara det......

Om ni läst min blogg tidigare då vet ni att på onsdagarna tittar jag på Bonde söker fru och Efterlyst.
Hemma hos Bengt på Öland fanns denna härliga kamel....men jag tror inte jag skulle våga rida på en sådan....har förresten aldrig ridit. Men Islandshästar ser mysiga ut!


Idag känner jag mig mycket bättre och hejar på kroppen som denna gång verkar ha fixat åkomman. Imorgon hoppas jag det inte regnar hela dagen trots att prognosen verkar dålig...vill gärna göra något utomhus. Tack snälla också för "krya-på-dig" hälsningar!

2 kommentarer:

  1. jag ser oxå bonde söker fru,det börjar att
    bli svårare för alla parter.
    Kamel-Bengt får nog lite knöligt med dessa
    tanter.år

    Heja Sverige i går

    SvaraRadera
  2. En del korsord blir det, och då sudoku...det är det absolut bästa sömnmedlet som finns!! Å alldeles gratis och ofarligt...Men jag har inga knep till lösningar på de svåraste...och oftast har jag somnat innan jag kommit så långt...
    Bonde Söker Fru försöker jag följa, annars är det dåligt med både serier och sport...Kamelerna måste undra, en skock tokiga fruntimmer som försöker imponera genom att livrädda försöka närma sej dom...man kan inte annat än skratta!! Fast han har något visst den bonden...tydligen!!
    Ha det gott och skickar en kryapådej hälsning, så det inte återvänder...
    Kram kram

    SvaraRadera