onsdag 10 oktober 2012

Strålande väder lockade in mig till stan.......






Vilket underbart väder vi haft idag. Rätt kyligt men folk på uteserveringarna i stan ändå! Stor skillnad på att strosa runt lite, uträtta några inköp, fika med en väninna osv mot att stressa runt efter en nödvändig tvättmaskin. Eftersom det nästan var frost i natt och kommer att bli kallare stod inköp av varma strumpor på inköpslistan.
Som tur var tittade jag in på NK som hade erbjudandet "köp 3 betala för 2" . Blev leggings, har alltid haft strumpbyxor förr, med nya sockor till. Tror att det kommer att bli jättebra!





Har skrivit förr om en favoritbutik som jag tittar in i då och då. Den heter Blå Galleriet. Här finns så mycket underbara saker så lilla hjärnan säger "vill ha, vill ha......" hela tiden. Franska ljuvligheter mm....titta får ni se

Som vanligt krånglar bilderna men ni kanske har en bild på väskan och mitt inköp. Det blev servetter med noter.....och det magasin som så många fina bloggar skriver om. Jag har inte köpt det tidigare så jag ser fram emot att upptäcka det.
En vacker och spännande bricka så jag i fönstret hos Josefssons, vår fina affär som säljer kvalitetsglas men även massor av annat i inredningsväg.





Jag är nöjd med min tripp till stan.......och nu blir det att slappa i vilfåtöljen med nya Magasinet i väntan på "våra bönder" och onsdagens standardprogram Efterlyst.

§§  Fortsatt trevlig onsdagkväll önskar jag  §§


4 kommentarer:

  1. Kul med en tripp in till stan, och shoppa lite. Fina strumpor. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. En riktigt givande tur till sta´n... kul butik, Blå Galleriet :) Många trevligheter att titta på... och försöka motstå...
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Hej Maj!

    Vilken bra idé du kom med i din kommentar hos mej! Skulle säkert bli till lika stor glädje för mottagaren som en i tyg.

    Underbar dag du haft! Blir riktigt sugen på en shoppingtur nu. Det blir inte så ofta. Närmaste "lilla" shoppingställe ligger 4 mil bort. Och ska jag till Luleå, där utbudet är lite större, blir det 10 mil enkel väg. Saknar ibland att lite mer spontant göra såna saker.

    Magasinet har jag köpt från det började komma ut. Det allra bästa av dem alla tycker jag. Men så gillar jag ju den stilen allra mest också :o)

    Hoppas du också gillar tidnignen!

    HUR gör man för att skriva korta kommentarer???? Hahahaha, jag bara undrar! ;o)

    Ha en underbar dag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  4. Blå Galleriet verkar var en butik även i min smak. Får nog bli en tripp till Göteborg till sommaren. Kram

    SvaraRadera