onsdag 24 oktober 2012

Tips om att hålla sig ung och fräsch....


Jag har högtidsstunder när jag tittar i äldre böcker som vi fått ärva. Idag blev det denna bok som är skriven på 60-talet. Troligen har jag skrivit om något kapitel i tidigare inlägg men nu fastnade jag för  avsnittet nedan. Varför??  Jo, jag är väldigt dålig på att träna....tycker bara inte om gym mm. Kanske beror det bla på att det inte fanns den typen av aktiviteter när jag var yngre och sen har det liksom inte blivit av.....kanske är jag inte ensam om det?? (eller bara lat?)

MEN nu kommer jag och bla mina armar att komma i superform, Lätt som en plätt!


Visst är väl texten helt underbar! Men jag tror att övningarna kanske kan vara nyttiga?? Tycker mig börja märka att mina muskler är precis sådana som beskrivs här......så öva,öva öva ska bli min melodi!
Hoppas jag inte glömmer bort det bara......

I övrigt har det varit en trevlig dag för "Farmors Fia" har varit här idag och det blev en promenad i det fina höstvädret.


Oj, nu börjar "våra bönder"........och sen som vanligt Efterlyst.

Fortsatt trevlig kväll om ni tittar in hos mig. Om du vill vara med i mitt lilla lotteri och ännu ej registrerat dig för lott så börjar det närma sig nu........

2 kommentarer:

  1. Oj vad roligt med boken,kan tala om för Dig att jag höll på länge med armrrörelser för att inte få Gäddhäng. Men måste ha missat någon gång,för det finns det nu.
    Lilla farmor vad Du ser lycklig ut med ditt barnbarn,tänk när Sophie bloiver lika gamla som mina, 17,24 28 är de.
    god kväll

    SvaraRadera
  2. Härlig höstbild på unga Farmor Maj med vagn.!! "Du är väl bibehållen för din ålder... ", (minns du Maj när en av chaufförerna på Cementgjuteriet sa det till en kvinna som var under 30), med eller utan fasta muskler. ;) God natt!!! GSch

    SvaraRadera