tisdag 16 oktober 2012

Trist bacill eller virus......

Tänk vad fort allt kan ändra sig......igår var ju en sådan trevlig dag men idag är det trist! Inte vet jag om det var något med det vi åt ute eller något som smittade i kollektivtrafiken....dvs man tar ju på ledstänger mm som andra kanske inte helt krya personer hållit i.

Blir alltid lika förvånad när jag ser och hör personer som bara hostar/snorar helt ogenerat "rakt ut i luften" utan minsta näsduk eller liknande att hålla för munnen.....

Jag har alltså sovit dåligt hela natten men tog igen det idag när jag inte vaknade riktigt förrän ca 13.00.
Sen har jag känt mig pyton, svag, magen kurrar och bullrar.....men nu äntligen börjar jag känna mig bra igen.

Något bra med det hela är att jag, "bättre sent än aldrig" upptäckt SVTplay och dito på både kanal 3 och 4. Så jag har tittat på en hel del inspelade program jag missat eller valt bort. Nu senast Malou med bla Gunde Svan. När man ser Gunde sitta och gråta i tv, ja då förstår man lite av hur han mår inombords.

Jag brukar ju köpa Lantliv och ingår i deras läsarpanel. Där får man bonuspoäng (men det vet ju flera av er naturligtvis) och kan samla ihop till följande:






Jag köper inte Drömhem & Trädgårdar i vanliga fall och därför valde jag den. Ska bli kul att se vad det är för tidning och om jag gillar den.

Det regnar ute, är redan kolsvart men det som piggar upp och lyser är liljorna i den bukett jag köpte häromdagen. Unna er blommor inomhus denna årstid!!


Nu när jag vet att jag kan titta på Hollywoodfruarna imorgon eller senare inatt blir det troligen fotboll på tv ikväll och där vi får hoppas att Sverige kan få någon poäng eller fler mot Tyskland.

PS. Ni har nog ca 3 blombilder, eller hur? Men blommor kan man aldrig få för många av. DS

5 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att Du inte mår bra,jag håller med Dig det hör ju till vanligt folkvett att skydda
    sig och andra om man är förkyld.
    Det var väldans vackra bilder på blommorna.
    Krya på Dig nu så gott det går
    hälsar Hajan

    SvaraRadera
  2. Blommor piggar verkligen upp, så det gör inget att det blev flera bilder.Hoppas du kryar på dig snart. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina blommor! Det kan ALDRIG bli för många blombilder! Underbart, piggar verkligen upp!

    Ja,visst var det ett trevligt program, sommarpratarna.

    Jag mailar bilder och mått på väskan till dig!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Maj det är inte klokt jag såg inte mer på fobollen,när Tyskland ledde med 4a mål.Skulle bara kolla lite på Aftonbladet i datan, Då hade Sverige gjort 2 mål oxå,det var inte klokt så
    härligt det blev ,det kommer vi aldrig att glömma.
    Hur mår Du i dag? Du har inte skrivit ännu på din blogg.
    Krya på dig

    SvaraRadera
  5. Krya på dig!!! Fy för såna där baciller... har just haft en sån jag med :( Lite positivt då du upptäckte SVT play :)
    Fina blommor gör inget fast det är fler bilder av dem.
    Kram!

    SvaraRadera