fredag 2 november 2012

Farmor har träffat Sophie (Fia) idag.......

Idag har det varit en jätterolig dag!! Farmor har träffat Fia "hela" dagen......först var min svärdotter och Fia hemma hos mig och sen blev det så att det passade så bra att jag följde med dem hem (far och farfar inte hemma) ......

På fm regnade det men senare klarnade det upp och det blev tillfälle till en promenad. Bla tittade vi in på skolgården till Näset-skolan och den var fantastisk. Såå fint och stimulerande för barnen, 1-5 klass tror jag man tillbringar där. Kolla in bara! Vi blev nästan som "barn" på nytt och Anna provade bla på linbanan.....


Tycker det är härligt att tänka på att Fia får tillbringa sina raster här! Finns något för alla .......

Testade för första gången att åka kollektivt hem från Näset till Kärra....och passade på att kika runt lite på Frölunda Torg. En klart positiv upplevelse! Länge sedan jag var där nu.  Kändes som om ALLA affärer och mer därtill var etablerade där, rent och prydligt och t o m en bemannad toa, 10 kr, men det var det värt.

Liten provsmak från affärerna på TORGET

Underbara handdukar med rosor
Massor av urläckra skärmar
Armbandet längst till höger gillade jag
Har nog aldrig sett så många tidningar förr. 2500 st olika sade expediten och ändå var Lantliv slutsåld
Levande blomma på toa ger *****


Fortsatt trevlig mysfredag önskar jag....som sitter i vilfåtöljen med fötterna på fotpallen, en kopp te och lite tända ljus.

PS. Såg att jag missat bilden där jag sitter på en "gammaldags karusell" och man ser rutschkanorna DS.

5 kommentarer:

  1. Låter som du har haft en toppendag, härligt! Vilken fin skolgård. Fia får säkert många roliga raster där.

    Vilka charmanta lampskärmar. De skulle passa ypperligt hemma i mitt sovrum.

    Ren och fräsch toa är helt klart värt att betala tio kronor för. :)

    Ha det gott!
    Ina

    SvaraRadera
  2. Var sjutton tog min kommentar vägen. Så tråkigt det
    är när allt bara försvinner.
    vilken trevlig dag, jag skrev just sådana dagar
    glömmer man aldrig.
    ha en bra helg önskar jag om jag hinner.
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig dag du haft med barnbarnet och mamman. Snart kan Fia själv använda allt som ni prövade på där på skolgården. :) Oj vad massor av tidningar!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig lekpark! Den kan ju få vem som helst att bli ung på nytt! :o)

    Jag frossar i tidningar denna helg. Bland annat min favorit Lantliv. Och den här gången följde det med en extra pysseltidning också. Toppen!

    Här råder ishalka, dimma och regn. Så vi kurar inne. Då är det härligt att frossa i fina tidningar :o)

    Må så gott!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera