måndag 19 november 2012

Lyxat till det lite idag...

Idag är det den 19 november och Elisabet, Elisabeth eller annan stavning har namnsdag. Jag heter Elisabet och stavar utan h och namnsdagen firades tidigare av släktens alla " flickor". Vi hette/heter E mormor, mostrar, mamma,kusiner mm .....ja, många finns nu inte längre med mig och dessutom har jag själv flyttat från hemtrakterna.


Vi pensionärer har ju fått "påfyllning i kassan" så jag tänkte.....jag passar på att fira lite själv!

Har 20 % rabatt på Grand parfym (Enjoyhäfte) och det gäller till 30 nov. Så det blev bussen in till city.
Eftersom jag tyvärr får eksem av många sminkprodukter vågar jag inte byta nu när jag hittat några som fungerar. Självklart har jag ingen tur prismässigt och det blir därför på "lyxhyllan" jag hamnar.
Nu har jag bunkrat upp så det ska räcka minst ett halvår.....

Längst till hö är lite gratisprylar




Nu vet ju jag att man inte behöver lägga pengar på smink men det har jag bestämt sen länge att det gör jag. Det får bli mitt slöseri....brukar roa mig med att jämföra med vad jag skulle få hos tandläkaren. En undersökning och en kanske två lagningar.......och minsta möjliga glädje och lyckokänsla dessutom.

Jag åkte in vid 4 tiden och hem efter sex.....lugnt och tyst i city vid den tiden. Men innan dess tittade jag in hos den underbara butiken Grönbergs interiör. Den butiken  har så vackra saker så alla sinnen bubblar! Jag köper en typ av vackra, stöpta ljus till min fina ljusstake hos dem . De som ska tändas på julafton!

I fönstret hos Prickig Katt
För mycket av det goda enligt min smak
Enkelt och vackert
Min kamera är för dålig (eller jag kanske) för att kunna ta fina bilder av de tjusiga juldekorationerna. Men utan lite snö och kyla infinner sig inte någon julstämning. Och det ska det väl heller inte göra i november-på min namnsdag.
Köpte en smarrig bakelse som jag ska frossa och njuta av nu. Fortsatt trevlig kväll önskar jag.




3 kommentarer:

  1. Grattis Maj Elisabet på namnsdagen!
    Självklart ska man lyxa till det ibland, att man kan unna sig något man tycker om eller något man behöver. Speciellt när man har namnsdag.
    Njut av din bakelse. :)

    Ha en skön kväll!
    Ina

    SvaraRadera
  2. Det gjorde du rätt i!
    Visst ska man fira sin namnsdag om man känner för det.

    Här har man också börjat så smått att sätt upp julbelysningar.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Grattis på namnsdagen, en dag för sent! Hoppas smarriga bakelsen var lika god som den ser ut. Roligt att få handla lite vardagslyx åt sej själv, hos mej blev det lite påfyllning i lördags. Synd att du har problem med att se bilderna hos andra bloggare, du kanske ska byta till annan webläsare, jag bytte från Explorer till Crome och det funkar alldeles utmärkt.

    Ha en god och glad vecka.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera